0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان
  • 22
  • 1462 مرتبه
چگونه نحوه کیفیت لباس ها و شومیز های نخی رو بررسی کنیم؟

چگونه نحوه کیفیت لباس ها و شومیز های نخی رو بررسی کنیم؟

1401/02/31


یکی از مهم ترین پیش نیازهای ایجاد یک کمد لباس با دوام و ماندگاری، خرید لباس یا شومیز با کیفیت بالا است. با این حال، برای اینکه بتوان چنین کمد لباسی را کنار هم گذاشت، باید کیفیت پارچه را ارزیابی کرد. تفاوت های زیادی بین لباس های خوش دوخت که ماندگاری طولانی دارند و لباس هایی که به سرعت شکل خود را از دست می دهند و بیش از یک فصل دوام نمی آورند یا حتی باعث تحریکات ناخوشایند پوست می شوند، وجود دارد. بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی لباس ها و شومیز های باکیفیت را از لباس های پایین تر متمایز می کند و چگونه این ویژگی ها را قبل از خرید تشخیص دهید.

برای کمک به شما در خرید های بعدی، در اینجا مقدمه ای در مورد نحوه تشخیص لباس و شومیز های نخی با کیفیت بالا آورده شده است. در این مقاله، تمرکز ما بر روی پنبه است، پارچه اصلی مورد استفاده برای ایجاد اصول اولیه و ضروری.

ویژگی های لباس با کیفیت بالا چیست؟


قبل از اینکه به جزئیات چگونگی پیدا کردن پارچه‌های باکیفیت بپردازیم، همچنین ارزش آن را دارد که توضیح دهیم کیفیت به چه معناست و چه چیزی یک لباس درجه یک را از لباس پایین‌تر متمایز می‌کند. چندین عامل کلیدی وجود دارد که کیفیت را تعریف می کند:

ماندگاری: یک شومیز باید بیشتر از چند ماه دوام بیاورد. شما نباید نگران باشید که لباس هایتان هنگام پوشیدن یا درآوردن پاره می شوند.
مقاومت: همه لباس ها باید شکل خود را حفظ کنند. حتی پس از شستشوی زیاد، لباس نباید فرسوده، جمع شود یا پیچ بخورد.
رنگ: رنگ ها نباید محو شوند. درعوض، رنگ‌ها باید عمیق و تازه به نظر برسند، حتی پس از سال‌ها چرخه پوشیدن و شستشو.
راحتی: پارچه باید روی پوست احساس خوبی داشته باشد. هیچ کس یک شومیز زمخت و خش دار نمی خواهد.
سبک: البته ما لباس ها و شومیز هایی می خواهیم که نه تنها از نظر عینی کیفیت بالایی داشته باشند، بلکه به طور ذهنی آن کیفیت را نشان دهند.
برآورده کردن برخی یا همه این الزامات زمان و بالاتر از همه هزینه دارد. بنابراین، کشف کیفیت واقعا خوب با قیمت های بسیار پایین دشوار است. البته، برای بسیاری از ما وسوسه انگیز است که یک قطعه با ظاهر عالی را با قیمت تخفیف خریداری کنیم، اما اغلب پس از پوشیدن و شستن کالا، متوجه تفاوت ظاهر می شویم.

دوخت شومیز نخی

اما عامل دیگری نیز وجود دارد:

پایداری: حتی اگر کیفیت و روش‌های تولید پایدار همیشه به طور مستقیم به هم مرتبط نباشند، اغلب برندهای مد پایدار نیز اخلاقی دارند که به کیفیت توجه بیشتری می‌کنند. این تا حدی به این دلیل است که داشتن یک قطعه باکیفیت که برای مدت طولانی یا حتی یک عمر دوام می‌آورد، مطمئناً پایدارتر از خرید مداوم لباس‌های نو و دور انداختن آن‌ها است (اگر می‌خواهید در مورد پایداری بیشتر بدانید.

مواد اولیه درجه یک قیمت بسیار بالاتری نسبت به پنبه استاندارد دارند.

این عوامل مختلفی هستند که کیفیت را تشکیل می دهند، اما چگونه می توان کیفیت پارچه را قبل از خرید بررسی کرد؟

دوام، نرمی، قابلیت تنفس
حتی با پارچه های 100% پنبه تفاوت های زیادی در کیفیت وجود دارد. پنبه بسیار محبوب است زیرا همه کاره است، نسبتا ارزان است و در صورت کیفیت خوب، بادوام نیز می باشد. برخی از ویژگی های کیفی که در بالا ذکر کردیم، سلیقه ای هستند، مانند "ظاهر" اما از ویژگی های زیر می توان برای قضاوت عینی کیفیت پارچه های نخی استفاده کرد.

دوام: پارچه های ساخته شده از الیاف اصلی بلند معمولاً کیفیت بالاتری دارند زیرا به نخ ریزتری تبدیل می شوند. این باعث می شود پارچه به دست آمده قوی تر و بادوام تر شود.
نرمی: طول الیاف نیز برای نرمی مواد مهم است. این به این دلیل است که با الیاف کوتاه انتهای آنها نمی تواند تمیز شود، در حالی که الیاف بلند به طور یکنواخت در پارچه بافته می شوند.
قابلیت تنفس: یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی پارچه‌ها نسبت به بقیه کمتر تنفس کنند، حباب‌های هوای ریز بین رشته‌های جداگانه است که عایق حرارتی هستند. پنبه های ریز شانه شده را می توان بسیار محکم بافته تا از وجود جیب های هوا و احساس تعریق ناخوشایند جلوگیری شود.
توجه داشته باشید که اساسی ترین ویژگی کیفی پنبه طول (یا منگنه) الیاف مجزا و نحوه ی ریز شانه شدن آنها است - این به طور مستقیم بر نقاط بالا تأثیر می گذارد. در ادامه در مورد انواع پنبه های مورد استفاده در شومیز و لباس می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

نخ های درجه یک پایه و اساس پارچه های با کیفیت هستند.

تست لمسی
به راحتی می توانید کیفیت پنبه را از روی لمس آن تشخیص دهید: پارچه های پنبه ای ساخته شده از 100٪ پنبه ریز شانه شده صاف و تقریباً ابریشمی هستند. انواع ارزان‌تر اغلب فاقد این نرمی می باشند (مگر اینکه از ترکیبات پلی استر ضعیف ساخته شده باشند.
بدیهی است که هنگام خرید آنلاین، دست زدن به پارچه گزینه‌ای نیست: اما می‌توانید مطمئن باشید که برندهایی که از انواع پنبه‌های باکیفیت استفاده می‌کنند، این موضوع را در وب‌سایت و توضیحات محصول خود ذکر خواهند کرد.

تست نور
اگر می‌توانید قبل از خرید لباس را لمس کنید، ترفند دیگر نگه داشتن آن در مقابل نور است. حتی پارچه های بسیار نازک نیز نباید کاملا شفاف به نظر برسند. اگر پارچه نور زیادی از خود عبور دهد، نشانه آن است که خیلی متراکم بافته نشده است و در نتیجه احتمال دارد شکل خود را از دست داده و به راحتی فرسوده شود.

تست یکنواختی
از آنجایی که پنبه برای ایجاد نخ ریسیده می شود، بررسی نخ های جداگانه آسان است. اینها باید یکنواخت باشند و هیچ شکافی را نشان ندهند. از نزدیک، تنها چیزی که باید ببینید یک الگوی منظم از ردیف های صاف است.

شومیز های نخی نیکامد


هنگام خرید آنلاین لباس


هنگام خرید آنلاین، باید به توضیحات محصول اعتماد کنید. به عنوان یک قاعده کلی، می توان فرض کرد که هر چه اطلاعات بیشتری در مورد پارچه، ترکیب و ویژگی های آن بیابید، کیفیت پارچه واقعی و در نهایت لباس بالاتر است. بنابراین، اگر یک برند مشخصات مواد خود را به طور دقیق بیان نکند، می‌توان از عدم وجود اطلاعات تصور کرد که پارچه پنبه‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

در نیکامد، ما منحصراً با پنبه با کیفیت بالا یا ریز شانه شده کار می کنیم. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید، در توضیحات محصول هر یک از محصولات ما جزئیات را خواهید یافت.

شومیز نخی


 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.